ENGLISH
Kezdőlap/ Események/ Fókusz és Távolság: Ősz Gábor

Fókusz és Távolság: Ősz Gábor

Fókusz és Távolság: Ősz Gábor – Beszélgetés képekkel

Beszélgetőtárs: Topor Tünde

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ beszélgetéssorozatának keretében a mai középnemzedékhez tartozó magyar fotósok munkásságáról, életviteléről, ars poeticájáról tudhatunk meg tényeket és titkokat. Olyan sikeres alkotókat kérdezünk, akik számos kiállítást, hazai és külföldi elismerést, bizonyos esetekben oktatói gyakorlatot tudhatnak magukénak. A gyerekkortól indulunk, beszélünk a kezdeti motivációkról, nagy témákról, szakmai dilemmákról, kedvencekről, kudarcokról, sikerekről, végül pedig a fókusz a jelenlegi tevékenységre és a jövőbeli tervekre irányul. A szavakat képek kísérik és fordítva.

Időpont: 2022. március 22., kedd, 17.30 óra
Helyszín: Capa Központ, Stúdió
Az eseményen való részvétel ingyenes.
A Capa Központ teljes területén kötelező a maszk viselése. Javasoljuk a kézfertőtlenítő használatát, továbbá kérjük, hogy tartsák a megfelelő szociális távolságot.

Vendég: Ősz Gábor képzőművész

Ősz Gábor © Getty Photos

Ősz Gábor (sz. 1962) képzőművész 1982 és 1986 között a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakára járt, 1986-ban Smohay-ösztöndíjat, 1988-ban Derkovits-ösztöndíjat kapott. 1993-tól kezdve évtizedeken át Hollandiában élt. Sötét alaptónusú, apró fénycsíkokkal modellált monokróm hatású művei eleinte a mögöttük megvilágított fallal alkottak egységes látványt, a festmény képét csendéletként megvalósítva. Később a megvilágított fal is a festmény tárgyává válik, rajta egy-egy négyzetes foltként jelenik meg a kép, vetett árnyékával, vagy diptichonként a kiállítóterem sarkát ábrázolja két térben elhelyezett festmény képével. A festészeti problémákból kiindulva jutott el a technikai kép területére kiterjesztett képelméleti vizsgálatokig. Az alapvető művészeti problémákat feszegető alkotásaiban kezdettől fogva foglalkoztatja a képnek az azt hordozó felülethez, a falhoz, illetve a bemutatás egész teréhez fűződő viszonya. A fekete-fehér, a színes fotográfia és a vetített kép belső törvényszerűségeivel foglalkozó munkáiban a fényképezés határterületeit kutatja. Témái az ábrázolás, a politika, a történelem, az épített terek vagy az ezekhez kapcsolódó tárgyi környezet találkozási pontjaiból alakulnak ki. Installációkat, filmet és fotográfiákat készít. (Muladi Brigitta, Mucsi Emese és Petrányi Zsolt)

Ősz Gábor: Unpacked, 1993 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Unpacked, 1993 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Energy Transform, 1994 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Energy Transform, 1994 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: The Picture of Light, 1995 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: The Picture of Light, 1995 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: On the Edge, 1996 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: On the Edge, 1996 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Liquid Horizon, 1998–2001 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Liquid Horizon, 1998–2001 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: The Prora Project, 2002 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: The Prora Project, 2002 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Travelling Landscapes, 2002 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Travelling Landscapes, 2002 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Das Fenster, 2013–14 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Das Fenster, 2013–14 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Spomen, 2017–18 © Ősz Gábor
Ősz Gábor: Spomen, 2017–18 © Ősz Gábor