ENGLISH
Kezdőlap/ Review of Hungarian Photography Issue No. 1.

Review of Hungarian Photography Issue No. 1.

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ és a Fotóművészet magazint megjelentető Kortárs Művészeti Alapítvány évente megjelenő angol nyelvű kiadványának célja, hogy szélesebb körben, a nemzetközi közönség számára is ismertté tegye a Magyarországon dolgozó fotográfusok és fotós szakírók munkáit.

Olvasd és töltsd le online a kiadványt!

Hallgasd meg a kiadványbemutató beszélgetést!

Surányi Mihály, Gellér Judit, Ősz Gábor és Mucsi Emese a kiadványbemutató beszélgetésen

2020. október 23-án Gellér Judit (kurátor, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ; szerkesztő, Review of Hungarian Photography), Mucsi Emese (kurátor, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ; szerkesztő, Review of Hungarian Photography) Ősz Gábor (képzőművész) és Surányi Mihály (főszerkesztő, Fotóművészet; szerkesztő, Review of Hungarian Photography) mutatta be a kiadványt.

„A Capa Központ szerkesztői csapatának (Csizek Gabriella, Gáspár Balázs, Gellér Judit, Mucsi Emese) és a Fotóművészet főszerkesztőjének (Surányi Mihály) válogatásában megjelenő Review of Hungarian Photography folyóirat első száma cikkeinek, interjúinak és tanulmányainak kiválasztásakor az volt a célunk, hogy a magyar fotográfia sokszínűsége és sokrétűsége szélesebb körben is megismerhetővé váljon. Fontos szempont volt, hogy a nemzetközi színtéren már ismertebb alkotókról újonnan felfedett tények és történetek jelenjenek meg, mint például André Kertész naplórészletei, a Pécsi Műhely vagy a Munka-kör fotócsoportjának tevékenysége. Kortárs alkotók – többek között Benkő Imre, Korniss Péter, Kudász Gábor Arion, Ősz Gábor, Szabó Dezső, Telek Balázs – és feltörekvő, fiatal művészek munkáinak bemutatása, műgyűjtőkkel, vagy épp a Fortepan online fotógyűjtemény alapítójával készített interjúk, kiállításkritikák és beszámolók az egyetemi diplomavédésekről egyaránt szerepelnek a válogatott cikkek között. Bízunk abban, hogy ezekben a tanulmányokban is megmutatkozik a magyar fotográfia kiváló múltja és izgalmas jelene, az olvasók pedig nem csupán hasznos tudás birtokába kerülhetnek, de érdekes és egyben élvezetes olvasmányokhoz is jutnak.” (Gellér Judit)

Tartalomjegyzék:

-Sándor BACSKAI: My life is one hundred percent about Photography – Interview with photographer Imre Drégely
-Sándor BACSKAI: From 6×6 Negatives to Mobile Apps – Interview with Miklós Tamási, Editor of the Fortepan Online Photo Archives
-Béla ALBERTINI: The photography group of Hungary’s – Munka-kör (1930–1932)
-Orsolya ELEK: The 1912 Diary of André Kertész and the beginnings of his photographic career
-György CSÉKA: Play the piano together – Balázs Telek: Anamorph
-János PALOTAI: Icons
-Gábor PFISZTNER: The Reality of the Phenomenon – Péter Türk and photography
-Róna KOPECZKY: Outdoor geometry and seriality in the photographs of Pécsi Műhely (1970–1974)
-Sándor HORNYIK: Posthumanism in the Brick Factory – On Gábor Arion Kudász’s Human series
-Rita SOMOSI: Without A camera lens – Medium theory experiments in Viktória Balogh’s and Máté Dobokay’s photo series
-Rita SOMOSI: It may contain human in traces, as well – Real abstractions and abstracted realities in Balázs Deim’s photo series
-György CSÉKA: Basic Instinct – Dezső Szabó: Limits of Light
-György CSÉKA: The order of illusion – About the art of Gábor Ősz
-Rita SOMOSI: Side-notes for a new generation – Photography Major Graduate students at the Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest – 2017
-Zsófi RECHNITZER: “The works that were left as heritage – … – some of them are artwork.”– a report on Tibor Hajas’ (international) representation